Social Media en beleidscommunicatie

Bij de uitvoering van beleid zijn de sociale media een kritische succesfactor geworden. Twitter, facebook en youtube worden volop gebruikt door politici, burgers en bedrijven om hun doelstellingen te realiseren of bijvoorbeeld tegen overheidsbeleid te protesteren. Maar hoe ga je hier als beleidsadviseur strategisch mee om? In de training beleidscommunicatie geven wij u het antwoord op deze vraag.

 

 

Serious game als kern van de trainingn_IMG_2758
Politea heeft in 2011 de nieuwe trainingencyclus communicatie voor ROI ontwikkeld en gaat ze in 2012 samen met ROI uitvoeren. “Leren door doen!” is ons motto. Het hart van de training wordt gevormd door een serious game van een hele dag waarbij u zelf een communicatiestrategie moet ontwikkelen op een politiek en maatschappelijk gevoelig thema. In deze simulatie ervaart u aan den lijve het belang van goede beleidscommunicatie.

 

 

Voor wie?
U werkt in een omgeving waar beleid wordt gemaakt en u heeft daardoor ook te maken met communicatie van beleid aan de burger. Social media zijn een grotere rol gaan spelen in het communiceren van beleid. Maar hoe maakt u effectief gebruik van social media in uw communicatie? Wanneer zet u deze in en hoe betrekt u de burger bij het maken van beleid? Al deze vragen komen aan bod in onze nieuwe training Beleidscommunicatie voor beleidsmedewerkers. De training is een goed vervolg op de opleiding die u eerder bij ons heeft gevolgd. De eerstvolgende training is 31 mei. Uitgangspunt voor deze training is dat effectief beleid niet uitsluitend meer in de ambtelijke- en politiek bestuurlijke arena’s wordt gevormd, maar dat (social) media en doelgroepen een steeds belangrijkere rol spelen vanaf de start in het beleidsproces.

 

 

Open inschrijving en in company trainingen op maatn_IMG_2794
Op 31 mei gaat de eerstvolgende training van start in Den Haag. Met onder meer gastspreker Ferry mingelen hebben we een afwisselend programma waarin kennis en inzicht afgewisseld wordt met oefenen en uiteindelijk ook het teopassen op de eigen werkplek. We werken volgens het principe van factor C. In zeven stappen werken we aan de Krachtenveldanalayse, de Kernboodschap en de Kalender. Ook maken we een mediascan.